Now you see me

Het onwaarschijnlijke is mogelijk. 

De film ‘Now you see me’ gaat over vier illusionisten die verbazingwekkende goochelshows neerzetten als ‘The Four Horseman’ om bij een geheimzinnig genootschap genaamd ‘The Eye’ te kunnen. Tijdens een goochelshow in Las Vegas vertellen ze het publiek dat ze een bank gaan beroven. Er wordt een willekeurig persoon, een man, uit het publiek gekozen en hij mag zijn bank opnoemen; een bank in Parijs. Hij moet op het podium komen en zijn handtekening op een kaart zetten. Daarna wordt hij door de illusionisten naar een kluis in die bank geteleporteerd om de kaart op het geld te leggen, waardoor het geld wordt opgezogen in een ventilatieschacht en uiteindelijk in het publiek in Las Vegas wordt uitgestrooid.

Iets later blijkt dat de bank echt is beroofd en daarom wordt FBI-agent Dylan Rhodes samen met Alma Dray, een onervaren Franse agente van Interpol, ingeschakeld om de vier illusionisten en de Fransman te arresteren. Als het verhoor van de illusionisten en de Fransman niks oplevert, gaan Dylan en Alma naar Thaddeus Bradley, die zijn carrière als illusionist heeft opgezegd en nu zijn geld verdient met filmpjes waarin hij de trucs van andere illusionisten ontmaskert. Met nog meer geplande shows van ‘The Four Horseman’, wordt het voor Dylan en Alma een race tegen de klok om ze te stoppen en de bedenker achter het genootschap ‘The Eye’ te ontmaskeren.

Now you see me

De vier illusionisten worden gespeeld door Jesse Eisenberg, Woody Harrelson, Isla Fisher en Dave Franco. Ze spelen erg goed en mysterieus, ze nemen je helemaal mee in de wereld van magie. Thaddeus Bradley wordt gespeeld door Morgan Freeman, die altijd een goocheltruc kan ontmaskeren. Maar of dat hem deze keer ook lukt… Mark Ruffalo, die FBI-agent Dylan Rhodes speelt, vind ik erg sterk overkomen. Hij is een van mijn favoriete acteurs en geeft met zijn rol deze film een totaal onverwacht einde.

now you see me

Tijdens deze gave film heb je totaal niet door wat er komen gaat, alles is onverwacht en niet te voorspellen. Zelf snapte ik de clou niet totdat deze op het einde werd uitgelegd en daardoor heb ik des te meer zin om deze film nog een keer te gaan kijken.

En het feit dat de regisseur Louis Leterrier, een Fransman, is en dat deze film ook deels met Frankrijk te maken heeft maakt de film des te leuker.

‘Now you see me’ is een echte aanrader!

Want zoals er in de film gezegd wordt:

“Look closely, because the closer you think you are, the less you will actually see.”

Geef een reactie

