Een dag uit mijn leven

Bah, wat is dat voor een geluid. Ja hoor, mijn wekker gaat af. Het weekend is weer voorbij en het is weer maandag. Ik laat mijn wekker snoozen tot zes uur, ook al is dat al super vroeg. Nu snel naar beneden en mij aankleden en klaarmaken voor school. Voordat ik de deur uit ga eet ik snel een broodje en drink ik een kop thee, want ik houd nou eenmaal van thee.
ontbijttttt
Om zeven uur waag ik mij met mijn winterjas en sjaal de kou in. Op naar het station. Met de trein van half acht ben ik kwart over acht in Tilburg en dan natuurlijk nog met de bus naar school.

Mijn eerste les is TOCO (toegepaste communicatie). TOCO is een theorievak, dus mijn concentratie moet aanwezig zijn… Al is die vandaag ver te zoeken. Fijn. Heel fijn. Na TOCO heb ik Journalistiek schrijven, ook een theorievak, maar vandaag mogen we zelf aan de slag. Voor journalistiek moet ik binnenkort namelijk een achtergrond verhaal over privacy inleveren met nog andere opdrachten waaronder een uitgewerkt interview. Ik weet niet wie ik ga interviewen en waar ik het achtergrondverhaal over ga schrijven. Samen met mijn docent ben ik aan het brainstormen en kom ik achter een goed idee. Ik ga schrijven over de vlagen van bekendheid en dat gericht op de privacy, want je word van een gewone burger ineens een bekendheid. Ik heb in die les een interview weten te regelen met Roscoe Jozefzoon, die meedeed met Rev ’n Ros met X Factor. Dus al met al was het een leuke schooldag.

Journalistiek duurt tot half één dus ik ben lekker vroeg klaar. Op naar de bus en de trein, want ik moet natuurlijk naar Culemborg en dan zit in drie kwartier in de trein. Ook al is het pas kwart over één als ik in de trein zit, toch zit ik te knikkebollen omdat ik moe ben. Poe, ik zit nog maar vijf minuten in de trein, dat wordt wat, want ik heb namelijk ook nog eens vertraging.
1d84e6f6_winterwissels-copy-e1349214992428
Na een vermoeiende treinreis stap ik uit in het oude, vertrouwde Culemborg. Heerlijk! Lekker naar huis fietsen en even relaxen voor de tv. Dit is het perfecte moment om ‘So You Think You Can Dance’ terug te kijken. Ik vind dat echt een geweldig programma. Helaas moet ik mezelf toch echt achter de laptop sleuren als SYTYCD is afgelopen. Ik moet echt iets voor school gaan doen.
SYTYCD-2012-jury
Met het avondeten, waar ik al de hele dag naar uit heb gekeken, eten we spruiten! Ja, SPRUITEN. Ik vind ze heerlijk. Maar ik ben zowat de enige in mijn familie, dus mijn moeder heeft ook rode kool gemaakt voor degenen die niet van spruiten houden. Nou, het eten was lekker en na het eten is het weer tijd voor school.
avondetennnn
Als afsluiter van de dag kijk ik naar de finale van ‘Hollands Next Topmodel’ Nikki, die ik al de hele avond aanmoedig vanaf de bank, wint het programma. Daardoor kan ik met een blij gevoel gaan slapen.

Geef een reactie

