Nivea body milk voor onder de douche

Nivea heeft al een tijdje een nieuw product: ‘onder de douche bodymilk’. De bodymilk bevat amandelolie. Het is een soort conditioner voor je huid en te gebruiken onder de douche. Perfect voor mensen die geen tijd, of geen zin, hebben om zich na het douchen nog in te smeren met body milk/lotion. Deze bodymilk is overigens geschikt voor de droge huid. Voor de normale huid heeft Nivea ‘onder de douche body lotion’, ook voor onder de douche, met zeemineralen.

nivea-bodylotion-onder-de-douche_2

 

In de douche gebruik je je gewone douchegel en als je dat afspoelt breng je de bodymilk aan. De huid neemt de formule met amandelolie snel op na enkele seconden spoel je die ook af. Na het douchen voelt je huid superzacht aan en totaal niet plakkerig, dus je kunt jezelf na het douchen gelijk omkleden.

Nivea is een merk dat toebehoort aan Beiersdof AG. De producten van Nivea worden niet rechtstreeks aan de winkels geleverd, maar ze worden naar de groothandel verzonden. De groothandel bepaalt welke producten er naar welke winkels gaan. Nivea heeft daar geen invloed op. De bodymilk is niet alleen te koop bij drogisterijen, zoals de Etos en de Kruitvat, maar ook bij de webshops www.bol.com en www.wehkamp.nl .

Nivea-Onder-De-Douche-Bodymilk-2

De body milk wordt verkocht in een fles van 250 ml en die kost €5,99. Bij www.bol.com kost deze €7,99 en de 400ml fles kost €8,99.

Het personeel van Nivea zorgt dat de producten op tijd klaar zijn om ze naar de groothandel te verzenden. Daar zorgt het personeel van de groothandel dat de producten naar de winkels worden verzonden. In de winkels is het winkelpersoneel vriendelijk en hulpvol tegenover de klant. Het personeel moet de klant de informatie kunnen geven, over het product, waar de klant om vraagt.

Nivea heeft al merkbekendheid bij de consument en wil deze graag behouden. Dat doen ze dus volop door middel van reclames op de tv en door banners op het internet. Nivea maakt op het gebied van reclame gebruik van Actiereclame. Dat betekent dat Nivea zich richt op het stimuleren van de aankoop van hun producten. Ook maakt Nivea gebruik van thema reclame. Ze proberen de merkbekendheid en de merkvoorkeur te vergroten, zodat mensen de producten van Nivea verkiezen boven de producten van bijvoorbeeld Dove. Nivea wil de consument ook mee geven dat het uiterlijk niet uitmaakt. Het gaat om de verzorging van jezelf!

Nivea logo

Op de Nivea site[1] kun je geen producten kopen, maar ze sturen je door de sites die dat wel doen. Wel kunnen bezoekers op de site voldoende informatie vinden over het product waar ze in geïnteresseerd zijn. Het gebruik van internet heeft in dit geval de volgende functies:
-Interactie: De bezoekers krijgen de informatie op maat.
-Consultatie: De bezoekers van de site kunnen informatie opvragen.

Nivea doet dit allemaal zodat de consument dan over merkkennis bezit. Die merkkennis moet er uiteindelijk voor zorgen dat consumenten een merkvoorkeur krijgen voor Nivea, dus dat ze liever Nivea kopen dan de producten van Dove. Die merkvoorkeur leidt tot het kopen van de Nivea producten en dat zorgt voor merktrouw. Persoonlijk ligt mijn voorkeur ook bij Nivea en ik ben zeker trouw aan het merk. Ik vind dat ze hele fijne en goede producten hebben!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s