FEHT Column

Eindelijk. Afgelopen zomer ontving ik na 5 jaar mijn Havodiploma. Wat was ik blij. Een lekkere lange zomer tegemoet, waarin ik veel ging werken, geld verdienen en lekker niks doen. Het was ook wel een dubbel gevoel. Weg van je vrienden, allemaal gaan we na de zomer een nieuw avontuur tegemoet. We stappen een nieuw leven in.

Zelf ging ik naar Fontys in Tilburg om Communicatie te studeren. Tot nu toe bevalt dat goed. Geen Duits meer of andere vakken die mij niet liggen. Nee, alles sluit aan op mijn interesses. Als het moeilijk is, dan heb ik in ieder geval wel de motivatie om door te zetten.
fontys
Alles went. Zelf twee uur op een dag in de trein zitten. Een uur heen en een uur terug. Wat was ik gesloopt de eerste schooldagen. Maar je maakt aparte dingen mee in de trein. Van mensen met kleine huilende kinderen tot grappige verhalen.
25053_fullimage_gebouw_buiten_spotlight_960x327
Op school wisselen de vakken zich af. Theoretisch, praktijk, creatief, serieus. Het wordt allemaal gegeven. Ik heb een leuke klas met hele aardige klasgenoten. Gelukkig maar. Ik was best wel benieuwd en zenuwachtig voor de kennismaking in augustus. Gelukkig viel het allemaal mee.

Ik zit nu midden in mijn tentamen week. Ik ben drukker met school dan ik had gedacht. Ik blijf mijn best doen en hopelijk komt het goed, want daar ga ik wel vanuit.

Geef een reactie

