Serie Sunday #2 – Lie to me

Lie to me 3
‘The truth hurts’, dat blijkt wel uit deze serie, die overigens geniaal is. Lie to me is een dramatische misdaad thriller, maar ook zeker het genre drama hoort erbij. Wat ik erg goed aan deze serie vind, is dat het geen gewone, veel voorkomende misdaadserie waarbij een aantal politieagenten een moord op moeten lossen. In Lie to me gaat het helemaal niet om een politieteam, maar om de ‘The Lightman Group’ en dat maakt deze geweldige serie anders.

Het draait allemaal om Dr. Cal Lightman die in één oogopslag kan zien of iemand liegt of de waarheid spreekt. Hij is als het ware een lopende leugendetector, je kan echt niks voor hem verborgen houden. Samen met psycholoog Dr. Gillian Foster runt Dr. Cal Lightman ‘The Lightman Group’: een bedrijf dat kan zien of mensen de waarheid spreken of liegen. De Lightman Group wordt ingehuurd door bedrijven, personen en zelfs de overheid/politie die willen weten of er de waarheid wordt gesproken of dat er gelogen wordt. Samen met hun werknemers Eli Loker en Ria Torres halen ze de waarheid naar boven, koste wat het kost.
Lie to me 1
De cast van Lie to me is echt goed. Het zijn niet de makkelijkste rollen die de acteurs spelen, maar ze doen het in mijn ogen overtuigend. Te beginnen Dr. Cal Lightman. Hij wordt gespeeld door Tim Roth. Hij zet de bijzondere trekjes en de soms wat botheid van Dr. Cal Lightman sterk neer. Misschien ken je Tim Roth van Selma of van Grace of Monaco, waar hij ook een rol in speelt. Kelli Williams speelt Dr. Gillian Foster. Cal en Foster hebben elkaar hoog zitten in de serie, maar hebben ‘nog’ geen relatie (still waiting for that to happen). Eli loker wordt gespeeld door Brendan Hines, die ook een kleine rol in het vierde seizoen van Suits speelt, en Ria Torres wordt gespeeld door Monica Raymund. Tot slot speelt Emily Lightman, de dochter van Cal Lightman, ook wel een grote rol in de serie. Zij wordt gespeeld door Hayley McFarland.
Lie to me 2
Lie to me telt (helaas maar) drie seizoenen. De serie is van 2009-2011 op de Amerikaanse tv geweest en dus al een paar jaar oud. Ik geloof dat deze serie niet op televisie is geweest in Nederland en ik ben benieuwd of dat nog zal gaan gebeuren. Zelf heb ik de serie, heel verassend, op Netflix gekeken haha.

Hebben jullie Lie to me gezien? Wat vonden jullie ervan? Mocht je het nog niet gekeken hebben, het is een aanrader! 🙂

Bron foto
Bron foto 2
Bron foto 3

2 thoughts on “Serie Sunday #2 – Lie to me

  1. Dit lijkt me echt een heel goede serie! Ben blij dat je er een post over hebt geschreven want ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe serie om te kijken. 🙂

    Like

Geef een reactie

