Easter is coming!

Pasen
Het is bijna zover; Pasen komt eraan! Nog maar 4 dagen en dan is het alweer 5 april. De lente is begonnen en de winkels liggen al weken vol met de lekkerste paaschocolade. Zelf heb ik een zaterdagbaan bij banketbakkerij Verhallen en ook daar hebben ze allerlei lekkere dingen: paasbroden, chocolade paaseitjes, paasfiguurtjes, grote eieren en ook allerlei kippen en hazen in grote en kleine maten. Het is wel duidelijk dat het aanbod groot is. Iedere winkel is, net als Verhallen, in de ban van het vrolijke paasfeest. Maar niet alleen winkels zijn in de ban van Pasen, ikzelf ook. Dit zijn de redenen waarom:

  • Pasen is gezellig! Zelf ga ik altijd naar mijn opa en oma toe met mijn moeder, stiefvader en stiefzus. Het is altijd een gezellige boel, aangezien mijn oom en tante daar ook zijn met mijn nichtjes.
  • En als je dan gezellig met je gezin, familie of vrienden bent dan ga je lekker…. eten! Lekker van een paasontbijt of brunch/lunch genieten. Of zelfs een lekker diner. Mmmmm
  • Ik had het al even over allerlei lekkere paaschocolade die Verhallen had, maar met Pasen mag je natuurlijk snoepen! Chocolade eitjes, hazen, paasfiguren; het mag allemaal voor een dag (of misschien twee, want vergeet de Tweede Paasdag niet πŸ˜‰ ) Even weg met het dieet en geniet.
  • Paaseieren beschilderen! Leuk voor kinderen om te doen en ook lekker om ze daarna op te eten bij de paaslunch. Zelf ben ik het wel een beetje ontgroeid haha, maar het hoort wel bij Pasen, vind je niet?
  • Paaseitjes zoeken! Nadat de eitjes zijn beschildert en voordat je ze kan opeten, moeten ze natuurlijk verstopt worden. En dan is het nog de bedoeling dat ze gezocht worden. Al sinds ik mij kan herinneren gaan we naar opa en oma met Pasen en al die tijd verstopt mijn oma nog steeds eitjes in de tuin. Al dan niet beschilderde eieren, maar chocolade paaseitjes. Om eerlijk te zijn is het een soort traditie voor ons en ik hoop stiekem dat mijn opa en oma ze blijven verstoppen (ook als mijn nichtjes straks wat ouder zijn hihi).

Pasen 3
Pasen kent in Nederland ook zijn tradities. Naar de kerk gaan, maar ook eieren beschilderen, eieren verstoppen en zoeken, lekker brunchen en nog veel meer. Mijn traditie is naar opa en oma, gezellig brunchen en paaseieren zoeken. Oh en Tweede Paasdag lekker relaxen πŸ™‚ Hebben jullie ook een paastraditie?
Pasen 2
Ook al ben ik niet zozeer gelovig, ik vind het wel belangrijk om de betekenis te weten achter bijzondere (feest)dagen. Pasen is daar natuurlijk een van. Christenen vieren op Pasen dat Jezus is opgestaan uit de dood. Dat is de derde dag na zijn kruising. De kruising vond plaats op vrijdag, dus op Goede Vrijdag herdenken Christenen de kruising en de dood van Jezus. Jezus is de dag voordat hij gekruisigd is verraden door Judas en volgens de katholieke traditie wordt er op Witte Donderdag Het Laatste Avondmaal herdacht. Misschien wisten jullie dit al, maar ik vond het toch belangrijk om dit ook even te noemen in het bericht.

Oh en tot slot: Alvast een vrolijk Pasen! πŸ™‚

6 thoughts on “Easter is coming!

  1. haha ik krijg er zin in al die chocolade… πŸ˜› Leuk stuk over pasen!! ik ging vroeger ook paaseieren zoeken.. Maar nu doe ik het niet meer πŸ˜› Verder een fijne pasen!! πŸ™‚

    Like

Geef een reactie

