Serie Sunday #3 – Unforgettable

Unforgettable
Jaja, als een serieverslaafde heb ik weer een nieuwe serie om te bespreken op deze zondag. Dit keer is het de beurt aan Unforgettable. I love this show. Houd jij net als ik van politieseries? Dan is deze serie zeker iets voor jou! En dan heeft Unforgettable nog iets bijzonders, wat het net iets anders maakt dan de ‘normale’, veelvoorkomende politieseries. Benieuwd waar Unforgettable over gaat?

Unforgettable gaat over (voormalig) rechercheur Carrie Wells, die de zeldzame aandoening Hyperthymesia heeft. Hierdoor onthoudt Carrie alles wat ze ziet, doet en hoort. Ze heeft dus een zeer bijzonder visueel geheugen en kan ook details over specifieke data vertellen van jaren terug.
Wanneer haar ex-partner Al Burns (leidinggevend rechercheur) haar hulp nodig heeft voor een zaak, sluit Carrie zich aan bij zijn team. Haar goede geheugen en verstand komen goed van pas bij allerlei moordzaken waar het team op wordt gezet. Ook opent dit de deur voor Carrie om de moordenaar te vinden van haar zus, die op jonge leeftijd is vermoord. Dat is het enige moment in het leven van Carrie dat ze zich niet meer kan herinneren. De moordenaar is nooit gepakt en Carrie probeert koste wat het kost haar geheugen op te rakelen om zo de moordenaar te vinden.
Unforgettable
Carrie Wells wordt gespeeld door Poppy Montgomery. Ze is een erg goede actrice en ze zet Carrie leuk en overtuigend neer. Je kent haar misschien van de serie Without A Trace, waarin ze Samantha Spade speelt. Wat ik ook leuk vind van Unforgettable, is dat er nog een chemie is tussen Carrie en Al. Al Burns wordt gespeeld door Dylan Walsh. Zelf kende ik hem niet, maar hij speelde o.a. een rol in The Lake House. Maar ook hem vind ik een erg goede acteur.

In seizoen 1 van Unforgettable gaat het, naast het oplossen van allerlei (moord)zaken, over het vinden van de moordenaar van de zus van Carrie. In seizoen 2 zijn Carrie en Al overgeplaatst naar de afdeling ‘Mayor Crimes’, maar dat maakt de serie niet minder leuk!
Unforgettable
Ik heb Unforgettable op tv gevolgd. Afgelopen jaar was seizoen 3 op tv en ik heb er met plezier naar gekeken… tot de laatste aflevering. En dan bedoel ik het laatste moment van die állerlaatste aflevering. Op het moment dat je dacht dat alles goed was gekomen, is er ineens een nieuwe invalshoek. Ik had dat totaal niet zien aankomen en het ergste is dat ik sinds vorig jaar oktober al dacht dat het derde seizoen het laatste zou zijn, want toen werd er bekend gemaakt dat seizoen 4 was gecanceld. 😦 Het stomme is dat seizoen 3 dan ook perse op een moment van een plottwist moet stoppen. Grrrr. Maaar; I have some good news! Op een gewone dag in februari begon in mijn ogen de zon te schijnen: seizoen 4 komt er toch!
En please laat er geen cliffhanger of plottwist zijn aan het einde van seizoen 4, tenzij het zeker is dat er een seizoen 5 komt hihi.

Na seizoen 1 hadden ze trouwens ook gezegd dat er geen vervolg kwam, maar toen werd er ineens bekend gemaakt dat er niet alleen een seizoen 2 maar ook een seizoen 3 zou komen. Dus dit is niet de eerste keer dat ze erop terug zijn gekomen, maar ik had het toch niet zien aankomen en ben heel blij met die onverwachte move. Nu hopen dat het filmen opschiet en ik snel weer kan genieten van Carrie Wells en Al Burns op de tv.

Hebben jullie Unforgettable al gezien? Wat vonden jullie ervan? Zijn jullie ook zo benieuwd naar seizoen 4? 🙂 Heb je deze serie nog niet gezien, het is zeker leuk om het te kijken (alweer een aanrader dit haha)!

Bron foto
Bron foto 2
Bron foto 3

2 thoughts on “Serie Sunday #3 – Unforgettable

Geef een reactie

