Film Friday #3 – The Longest Ride

The Longest Ride
Oh wat het ik genoten tijdens deze film! Vorige week ben ik naar Pathé Arena in Amsterdam geweest met mijn stiefzus. We keken al maanden uit naar deze film en ik moet zeggen dat die mijn verwachtingen aardig waar maakte. Ondanks de vele clichés die je al gauw hebt in een film (en in Nicholas Sparks films) vond ik het een fantastische film die mij boeide van begin tot eind. Benieuwd waar de film over gaat?

In de film zijn Luke en Sophia na hun eerste ontmoeting helemaal gek op elkaar, ondanks dat hun levens erg verschillend zijn. Zo is Luke een voormalig rodeokampioen die na een blessure nu de beste van de wereld wilt worden en Sophia is een studente die droomt van een baan in de kunstwereld. Hun relatie komt onder spanning te staan, want Sophia vertrekt over een paar maanden naar New York voor een stage en Luke wil maar niet stoppen met het zeer gevaarlijke rodeo rijden, waarmee hij eerder ook al ernstig gewond raakte. Op een gegeven moment komen ze in contact met Ira en hun kijk op de relatie verandert. Ira vertelt hun verhalen over de liefde van zijn leven (Ruth) en inspireert Luke en Sophia met die mooie herinneringen.
The Longest Ride
The Longest Ride
Het is een prachtig verhaal en ook de cast is erg goed. Te beginnen bij Britt Robertson. Zij speelt Sophia en dit doet ze erg goed. Britt speelt ook een rol in de serie Under The Dome en in de film Delivery Man. Scott Eastwood vertolkt de rol van Luke in de film. Ik vind hem een erg goede acteur en hij speelt erg sterk. Zelf kende ik hem niet van een andere film, maar hij speelde o.a. in Fury en Trouble with the Curve. Ira wordt gespeeld door Alan Alda. Hij is al 79 jaar oud, maar echt een fantastische acteur. Ik leefde echt met hem mee in de film en vond dat hij het geweldig deed. Hij speelde o.a. ook een rol in The Blacklist en in de films Wanderlust en What Woman Want.
Jack Huston speelt de jonge Ira en ook hij doet dit, verrassend haha, erg leuk. Ik vond hem heel overtuigend en de chemie tussen hem en zijn tegenspeelster (Oona Chaplin) was echt prachtig. De jonge Ruth wordt dus gespeeld door Oona Chaplin; de kleindochter van Charlie Chaplin. Ze is echt een fantastische actrice en speelt zeer overtuigend! Je kent haar misschien van Game Of Thrones, waarin zij Talisa Maegyr/Stark speelde.
The Longest Ride
Persoonlijk vond ik dat bepaalde momenten in de film cliché en voorspelbaar waren. Maar ik weet niet of dat komt doordat ik veel te veel films heb gezien of dat het een Nicholas Sparks film is (en het een beetje die sfeer had). Hoe dan ook; de film was fantastisch. Ik kon wel door de clichés en voorspelbare momenten heenkijken, waardoor ik mee werd gesleept in het verhaal en zelfs een beetje moest huilen.
Een heel klein beetje maar hoor, snik… Haha.

Wat vinden jullie van Nicholas Sparks films? En hebben jullie The Longest Ride al gezien?

Bron foto
Bron foto 2
Bron foto 3
Bron foto 4

8 thoughts on “Film Friday #3 – The Longest Ride

  1. Ik roep altijd dat ik niet zo van meidenfilms houd, maar Dear John en The Notebook vond ik ge-wel-dig. Misschien dat ik deze film ook een kansje geef!

    Like

Geef een reactie

