6 cadeautips voor Vaderdag

Vaderdag cadeautips
Aankomende zondag is het alweer Vaderdag; een dag om je vader extra in het zonnetje te zetten. Hoewel sommige mensen Vader- en Moederdag zien als een commercieel iets, vind ik het erg leuk om ze die dag een aardigheidje te geven. Het is tenslotte hun dag. Maar nu kan het best lastig zijn om het juiste cadeau te vinden voor je vader. Daarom heb ik een aantal cadeautips voor jullie op een rijtje gezet om inspiratie op te doen. Kijken jullie mee?

  • Organiseer iets leuks om met je vader te doen. Waar houdt hij van? Wat zou hij leuk vinden, wat jijzelf ook leuk vindt om te doen? Ga bijvoorbeeld gezellig bowlen, uit eten, lunchen, koken, naar de bioscoop, karten, etc.
  • Heeft je vader een leuke hobby? Haal daar dan iets leuks voor! Misschien houdt je vader wel van koken, vissen of van sporten. Je kan hem iets geven wat hij daarvoor kan gebruiken. Dan vindt hij het én leuk én is het ook nog eens functioneel.
  • Een ander functioneel cadeautje zijn sokken, onderbroeken, een zonnebril, schoenen, etc. Kleren en accessoires doen het altijd goed en zijn ook nog eens leuk om voor hem uit te zoeken.
  • Een luchtje. Cliché maar oké. Een luchtje is altijd leuk om te geven en om te krijgen.
  • Een CD, DVD of boek. Houdt je vader van muziek luisteren, een film kijken of lezen? Dan is dit een erg leuk aardigheidje waarmee je hem blij kan maken. Nu alleen nog kijken welke CD, DVD of boek je gaat halen; zo veel keuze!
  • Haal lekkere chocolade of gebak voor Vaderdag! Bij mijn zaterdagbaan bij Banketbakkerij Verhallen kwam ik dit allemaal tegen en had meteen inspiratie. Lekker een gebakje speciaal voor je vader op Vaderdag. Heerlijk. Plus, je kan dan een stukje proeven 😉

Hopelijk hebben jullie iets gehad aan deze tips! Ik moet toegeven dat ik het zelf ook altijd moeilijk vind om iets te verzinnen voor Vaderdag. En dan helpt mijn vader ook niet mee, want als ik vraag of er iets is wat hij graag wilt hebben zegt hij al jaren standaard: “Je hoeft niks te kopen voor mij. Ik heb alles al en als ik iets wil, dat haal ik wel.” Top pap, erg fijn dat je zo meewerkt. NOT.

Maar ik ben dus al jaren op mijzelf aangewezen om een origineel cadeau voor Vaderdag te vinden. Nu geef ik hem voor zijn verjaardag altijd een wat groter cadeau en voor Vaderdag een aardigheidje. Op zijn verjaardag heb ik hem kaartjes gegeven voor het concert van Nickelback. Daar gaan wij samen heen in november, woeehoee, en zondag krijgt hij van mij het nieuwste album van Nickelback. Misschien niet mega origineel, maar ik weet dat ik hem er erg blij mee maak.

Wat gaan jullie geven of doen met Vaderdag?

29 thoughts on “6 cadeautips voor Vaderdag

  1. Leuke ideetjes! Mijn vader moet het maar doen met een dikke knuffel van mij. 😛 Ik vind het altijd maar een beetje gek om op vaderdag extra aandacht te besteden aan mijn vader, want dat moet op ieder andere dag ook gewoon kunnen.

    Liked by 1 persoon

    • Je hebt gelijk hoor! Ik vind het altijd leuk om een aardigheidje te geven, maar een knuffel is altijd lief en het hoort indd ook om de rest van het jaar je vader lief te behandelen. 🙂

      Like

Geef een reactie

